Petua kurangkan misai atau janggut

Gunakan minyak tanah campurkan dengan bawang putih dan tumbuk lalu lumurkan pada misai atau janggut.

sumber : gempaq.org
daripada : ana81

simieY®~
saje je ni, xde benda nak buat..sambil2 tgk streaming tv. jenguk2 forum..
Da abes baca topik petua ni,skali Kawe teringat kisah2 silam.hohoo..
Kisah ni berlaku kira2 9 tahun lepas,kawe pun masih muda rumaja lagi.maklum la baru belajar form 5..
Kawe belajar di sekolah aliran teknik di Pengkalan Chepa, Kelate. Kompom ada yang boleh agak sekolah mana satu. Pakcik2 makcik2 kat kampung zaman tu panggil sekolah vo-k ja. harus di ingat, bukan skolah vokal yer kanak2 sekalian. skolah vokasional sebenarnya..

ok,kita terus ke citer.
Masuk jer form 5,boleh dikatakan macam2 benda pelik budak2 ASPURA (asrama putera) buat da buat.
antaranya kegilaan untuk tumbuh misai,janggut,sideburn dan segala macam jenis bulu. Kawe pon xsampai hati nak citer..
Kegilaan ni bermula dengan memakai 'minyak bon'. Minyak ni,kalau pegang dgn tangan rase cam melekit2 dan bau pun bulih tahan jugak. alaa..cam minyak gris yang letak kat enjin tu. Kawe pun terlibat jugak dengan aktiviti merepek ni secara tidak serius.maklum la, Kawe ni AJK Makanan ASPURA.hohoo..xde sangkut paut pun.


Mungkin disebabkan kesan yang tidak memberansangkan dalam tempoh yang singkat. Geng2 ekstrem aktiviti ni start cari alternatif baru. Dari minyak bon, mereka bertukar kepada satu cara baru. Entah dari mana2 petua geng2 ni dapat,Kawe pun tak tahu. Yang pasti apa yang akan ceritakan ni mampu membuatkan kamu2 sekalian rasa loya nak dengar.

Geng2 ekstrem guna darah kelawar!!
Statement ni mampu meggegarkan kepala lutut vampire2 d seluruh planet bumi.hohoo..

Yang ni Kawe memang xcampur. cukup la dgn bau minyak bon tu..da serender.secara otomatiknya, kawe tergolong dalam geng2 xberapa ekstrem.hehee..
Bangunan2 sekolah Kawe kiranya bangunan2 lama (bangunan kayu) ja..tiap2 malam memang banyak la kelawar yang terbang mencari makan,berpesta dan bergumbira.

Aktiviti memburu kelawar kadang2 membuatkan Kawe geli hati. Bayangkan berbaju Melayu+berkain pelikat pegang penyapu..da macam ape da.
Asal malam menjelma ja, skolah Kawe jadi meriah. da macam melangkah ke alam misteri lak rasanya..

Aktiviti menangkap kelawar biasanya bermula masa prep malam membawak ke jam 11.30 malam, kadang2 pukul 12 pun belum abes2 lagi. Sepanjang kegilaan baru ni,kelawar2 kat skolah Kawe dah pupus..sampai satu2 tahap, nak tgk kelawar terbang pun susah..dah pindah kot.

Mangsa da dapat, stage seterusnya membuat posyen dan calit pada muka.Kawe tak pernah amik tahu tentang aktiviti baru ni..jadi xboleh la nak citer tentang ramuan2nya. Tak tahu lak kalau2 aktiviti ni ada pengaruh black metal(masa tu tengah hangat). rasanya tujuan geng2 ekstrem hanya untuk percepatkan misai dan janggut tumbuh ja..

Dalam sebulan lepas tu, aktiviti ni pun berhenti macam tu ja. Lepas tu, timbul lak kegilaan lain.hehee..
Kawe pun dah lama xjumpa geng2 ekstrem mahupun geng2 xberapa ekstrem..kalau la betul posyen darah kelawar tu menjadi,tentu muka sekor2 dah macam gorila.hahaa..

Sepanjang kegilaan ni berlangsung, tiada tindakan disiplin yang pernah dikenakan dan tiada komplen pun yang dikeluarkan oleh warden. mungkinkah Ketua ASPURA dan AJK2 lain pun bersekongkol.hohoo..xdapat dipastikan kesahihannya.

Itu ja cerita untuk topik petua kurangkan misai atau janggut yang ada bersangkut paut dengan kenangan hidup Kawe.

Comments :

11 comments to “ Petua kurangkan misai atau janggut ”

airmien said... on 

Biaso paka minyok Bon neh..
haih..supo minyok gris bilo
paka..dop mudoh nok tanggal
la..

simieY® said... on 

basuh nga sabun pon dok hile bau.hohoo..

airmien said... on 

Huhu..selok bau dio..
dop tehe..


[kalu tido gak,busuk benge
pah ko sapul bata]

Anonymous said... on 

Всякий автомобилист ценит своего железного коня и по-всякому старается улучшить свое авто так, чтобы он получился полностью индивидуальным и оптимально подходил своему хозяину. Специалисты guru-tuning.com способны помочь подобрать самый подходящий комплект для конкретной модели автомашины. Менеджеры смогут предоставить необходимую информацию о товарах, объяснить, в чем заключаются отличия между известными производителями, к каким автомашинам они подойдут, а также о том, как можно инсталлировать и эксплуатировать такие детали.
[url=http://guru-tuning.com/goods/diski-shini-Mercedes-G-b.html]гелен ваген тюнинг[/url]
[url=http://guru-tuning.com/goods/bmw-x5-e53-hamann-o.html]алюминиевые пороги на бмв х5 е53[/url]

С помощью этих элементов можно сделать автомобиль своеобразным и модным за сравнительно приемлемые деньги.
[url=http://guru-tuning.com/goods/diski-hamann-porsche-cayenne-958.html]диски hamann оригинал[/url]

Тюнинг автомашин – это создание совершенного и эксклюзивного проекта для тех, кто желает иметь авто красивее и привлекательней, чем у всех. Мы можем взять на себя решение этого вопроса. Мы рады тому, что можем предложить своим клиентам совершенно качественные услуги, которые начинаются с консультирования по выбору направления автомобильного тюнинга и предоставления разной информации о любых новинках в автомире до профессионального техобслуживания и кузовного ремонта автомашин всех марок, как отечественных, так и зарубежных.
[url=http://guru-tuning.com/category/38.html]тюнинг рендж ровера спорт[/url]

Anonymous said... on 

All the Lumia series are extremely developed with lots of interesting
attributes. Some of those applications can damage your pc in a way that you gained't be able to repair it.
This tends to make messages much more personalized.

My homepage whatsapp for pc

Anonymous said... on 

Hey there! Someone in my Myspace group shared this site with us
so I came to check it out. I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers!

Outstanding blog and amazing design.

Here is my page ช่างกุญแจ

Anonymous said... on 

Asking questions are in fact nice thing if you are not understanding something totally, but this paragraph presents fastidious understanding even.

Check out my weblog - diatomaceous earth internally ()

Anonymous said... on 

Hmm is anyone else having problems with the images on this blog loading?
I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the blog.
Any suggestions would be greatly appreciated.

Anonymous said... on 
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said... on 
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said... on 
This comment has been removed by a blog administrator.

Popular Posts

Blog List

 
simiey[dot]com

Blogger Template by Blogger Mbojo Share In Premium Wordpress Themes and Blogger Template | Host In Blogger.com